東証プライム上場 大手化粧品メーカー

Manager Media Analytics & Insights

  • 正社員
  • 1000万
この求人の紹介
を受けたい

募集要項

仕事内容

●The Manager of Media Analytics will help develop and support the Global Media Insights and Analytics agenda and in the build of the Marketing Accountability Practice (MAP), working with internal and external brand/media partners.

●This role reports to the Global Head of Data and Analytics. The Manager of Media Analytics and Insights will build and drive adoption of a standardized, actionable Digital Marketing KPIs dashboard to help regions action against findings and goals and provide global oversight and transparency into media allocation and ROI.

【主な職務内容】

●Support the office initiatives of achieving a 90% digital media allocation globally by 2025, based on a media maturity roadmap

●Liaison between Global Brand Holders, Regional Media Teams, Media agencies and Global/Regional IT to deliver against media objectives across multiple regions

●Lead the regional adoption of the Media reporting and measurement platform and its integration into Media buying and CRM activities

●Share digital media analytics best practices, apply learnings as real-time diagnostics to optimize performance, and make strategic recommendations to regional media teams

●Develop media modeling frameworks (including Marketing Mix Modeling) that analyze Media Channel impacts, Audience Insights & Competitive SOV, to inform marketing decisions

●Point of contact with digital & analytics agency partners including the offshore Digital Activation Team for dashboard and media analytics initiatives

●Fine tune media campaign management and provide guidance on optimizing media plans with a data-driven and ROI mindset based on attribution modeling

●Implement new datasets that improve CRM/Media targeting ROI

●Accountable for media dashboards quality control and mitigating data issues

経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。

【Functional Competencies】

・Analytical and problem-solving skills

・Advanced Analytics in Web, CRM, Media, Retail

・Business intelligence tools, i.e. Tableau

・Working knowledge of:

Statistics

Data architecture, structure, engineering and management

Data tech tools including MDM, CDP

Big Data tech such as Hadoop and Spark

Programming languages such as Python, R, SQL

AI & Machine Learning

・Able to visualize data effectively

・Able to communicate complex data insights in a simple, actionable way, and explain complex, technical information in a nontechnical, easy-to-understand way

・Advanced experience with data science toolkits

・Strong mathematical and technical writing skills

・Strong verbal and written communication skills

【Qualification, Education, Experiences etc.】

・Supporting the digital media analytics agenda at agencies/companies/brands with significant global omni-channel presence

・Working across multiple markets and regions in a media advisory role.

・Highly analytical and strategic with market facing experience in developing KPI frameworks, and tracking/measuring the consumer journey touchpoints from awareness to purchase and loyalty - both Online & Offline

・Deep knowledge of digital ecosystem & POV on evolution of the Mar-tech and Ad tech stack

・Strong experience supporting Media/Social analytics with a proven track record in measuring impact of Omni-channel campaigns.

・Extensive knowledge of DMPs, DSPs and cross device marketing platforms to string disparate data sets and providing a 360-degree single view of the customer

・Hands on experience in tag management and implementation across multiple brands and channels

・Significant experience in QA testing and verification across Ad-ops

・Digital marketing native, media-mix modeling proficient, Programmatic and DMP addressable marketing experience

【Others】

・English Expert Level

・Business enterprise knowledge

・Relationship builder; Influencing Others; Change Advocate

・Results-oriented

・Innovation

・Strategic Thinking

※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
東京都
年収
~13,300,000円
Recruiting No.
02008951000122

企業情報

社名
東証プライム上場 大手化粧品メーカー
事業内容
化粧品事業

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

この求人を見た方に
おすすめの求人

    条件を変えて検索する

    希望職種
    希望業界
    希望勤務地
    フリーワード
    希望年収
    推奨年齢
    こだわり条件

    ご希望の職種を選択してください

    ご希望の職種を選択してください

    ご希望の業界を選択してください

    ご希望の勤務地を選択してください

    ご希望条件を入力ください

    希望年収
    推奨年齢
    フリーワード

    こだわり条件を入力ください

    転職体験記

    • 30歳女性、イギリスから来日。四国地方の電気制御機器メーカーから、東京23区内のプライム上場 老舗光学機器メーカー 欧米営業部へ
      30歳/イギリス・イングランドの高等学校 卒 イギリス・スコットランドの名門大学...

      【東証プライム上場 老舗光学機器メーカー】 欧米営業部 露光装置、測定装置、測定検査装置の法人営業

      転職体験記を読む
    • 地場広告代理店、インハウスエージェンシーから、 " 転職ヘの本気度 " をカウンセラーに引き出して貰い、プライム上場 総合電機メーカーへ
      37歳/私立中高一貫進学校 卒 東京六大学 理工学部 卒

      【東証プライム上場 グローバルNo.1の技術力を多数保有する総合電機メーカー】 エンタープライズビジネス部門 交通・物流・サービス業領域のマーケティング・プロモーション担当

      転職体験記を読む
    • 消費財マーケッターから "鉄" への転身
      39歳/私立 女子高等学校 卒 早稲田大学 卒

      東証プライム上場 大手鉄鋼メーカー 海外事業部 課長

      転職体験記を読む

    注目企業インタビュー

    • 子どもたちに愛され続け、進化するおもちゃたちが、日本から世界へ、新しい夢と感動を広げています。

      株式会社タカラトミー
      連結総務人事室 人事課 課長 平野 真理子 氏
    • 「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。

      株式会社東洋新薬
      執行役員 営業本部 ODM事業部 東京営業第三部・大阪営業部 部長 真鍋 公太 氏
    • 自分から「これがやりたい!」ということをどんどん発言し、実行することができる風土です。

      長瀬産業株式会社
      人事総務部 人事課 課統括 栗本 賢一 氏
    • 個人ではなく、チームとしてどう成果を上げていくか

      株式会社ワールド
      (株)ワールド 取締役 常務執行役員 CPO (人事担当)兼 (株)ワールドストアパートナーズ 代表取締役 南山 学 氏
      企業インタビュー一覧はこちら
    • 株式会社タカラトミー

      子どもたちに愛され続け、進化するおもちゃたちが、日本から世界へ、新しい夢と感動を広げています。

    • 株式会社東洋新薬

      「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。

    • 長瀬産業株式会社

      自分から「これがやりたい!」ということをどんどん発言し、実行することができる風土です。

    • no image

      個人ではなく、チームとしてどう成果を上げていくか

       企業インタビュー一覧はこちら
    この求人の紹介を受けたい お気に入り
    この求人の紹介を受けたい お気に入り