・To articulate future opportunities with a market & consumer perspective, to contribute to accelerate new value in R&D & company.
・To lead a task force for analisys for market & consumer in opportunity analysis process
・To lead workshop with various deparmetnt and consumer research in core tech project to articulate consumer insight to update future core tech strategy.
・To support consumer researches that other departments own by cordinating with third party of research agancies.
● Capability
・Comprehensive knowledge for cosumetic markets & consumers
・Analyzing future consumer insights & values and strategically visualizing articulated opportunities.
・Project management skill
● Experiences
Experiences in CMI and/or in research agencies department and/or in brand strategy of cosmetic company
● Quality/talent
・Communicating well with various stakeholders who have different backgrounds.
・Ideating out of box ideas, flexible, open-minded, curiousity,
【東証プライム上場 世界展開する医療機器メーカー】 製品開発部門 医療機器の光学系開発エンジニア
【東証プライム上場 財閥系 製紙メーカー】 研究開発本部 植林木の研究・開発職
子どもたちに愛され続け、進化するおもちゃたちが、日本から世界へ、新しい夢と感動を広げています。
「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。
自分から「これがやりたい!」ということをどんどん発言し、実行することができる風土です。
個人ではなく、チームとしてどう成果を上げていくか