募集要項

仕事内容
・This company has an exciting NEW opportunity for a Marketing Sciences -Segmentation Analyst to join the team.In this role,you will provide consultation and serve as a resource on various campaign design and implementation strategies,including;segmentation,email marketing best practices,industry research,campaign logic,data source review,marketing campaign analysis and evaluation,lead management,etc.To be successful in the role,you will need to have prior experience with programming languages,have worked with database marketing and are able to build and draw a segment.We are looking for a self-starter who has both an understanding and a passion for dealing with marketing data.This role will be based in the Tokyo office and report to the Director for Marketing Shared Services across the AP region.
●Primary Responsibilities
・Leads and/or participates in overall strategy and applies best practices for segmentation.This includes targeting,frequency,order,and timing on all inbound and outbound communications.
・Develops and implements and/or supports segmentation logic (using this company products and solutions)that sends the right communication,at the right time,based on customer behavior,actions,and journey stage.
・Proactively questions and searches for insights on customer behavior aligned to customer journey marketing campaigns.Presents data-driven recommendations and strategies to team members and management based on findings.
・May provide marketing support as needed for database development,list segmentation,lead nurturing,lead management,analysis,and reporting.
・Analyzes marketing campaign data and evaluates overall performance of channels,assets,conversions,leads,pipeline and revenue impact.Presents data-driven recommendations and strategies to team members and management based on findings.
・Provides feedback to enhance data available in internal CRM system.
・Contributes to the efforts of building and maintaining a comprehensive campaign reporting and tracking strategy.
・Evaluates business needs and improves efficiencies and capabilities through the use of technology.This includes automation and improvement to operational processes aligned to overall marketing strategies.
・Provides superior customer service to our internal clients and external suppliers.
・May train personnel in scope and functionality of processes,systems,and solutions.
・May perform data quality tasks as necessary.
●Additional Responsibilities
・Displays curiosity to learn more and consistently uses new found knowledge in work setting.
・Increases knowledge and skill development of immediate peers and clients through knowledge sharing,presentations,training,and transparency.
経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。
●Knowledge,Skills and Abilities
・Direct or Segmentation experience in a business to business environment.
・High-level knowledge of this company products and solution offerings is desirable.
・Knowledge of various processes and systems related to Segmentation,such as SIM,GMS,Orion,GIDB,etc.
・Programming experience is required and this company programming experience is desirable.
・Good negotiation,facilitation,and customer service skills.
・Good interpersonal,oral,and written communication skills.
・Ability to organize and manage projects.
・Ability to relate technical concepts and analysis to a business audience.
・Strong communication skills.
・Strong interactions and exposure to team members and key leadership within division.
・Solid problem solving abilities.
・Ability to travel occasionally.
・Fluent in Japanese and English (JLPT 1 or equivelent,TOEIC 800 or equivelent)
●Education and Experience
・Bachelor’s Degree,preferably in Business,Marketing,Computer Science,or quantitative field
・Typically requires experience in an industry,market,technology,or business initiative related to marketing or sales/customer support.
※正式に応募する前のご相談も歓迎です。
また、この企業の似たような職種や違った職種、
ここではオープンにしていない職種等についてもお気軽にお問い合わせ下さいませ。
※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
東京都
Recruiting No.
01000824000240

企業情報

社名
SAS Institute Japan株式会社
事業内容
企業の抱える複雑な経営課題解決のために、ソフトウェア、サービス、トレーニング、サポートを通じて、業務知識を結集したビジネス・ソリューションを提供する。
【ビジネス・ソリューション】
●戦略的情報基盤
・データ統合
・分析・予測
・レポーティング
●業務別ソリューション
・顧客管理・マーケティング分析
・経営管理・管理会計
・マーチャンダイジング
・リスク管理
・サプライチェーン最適化
●業種別ソリューション
・自動車
・通信
・金融サービス
・医療保険
・娯楽
・ライフサイエンス
・メディア
・銀行
・エネルギー/公共事業
・官公庁/教育機関
・ヘルスケア
・保険
・製造
・流通/小売
ひとことコメント
ビジネス・インテリジェンス(BI)ソフトウェアとサービスのリーディング・カンパニー。全世界では、約75,000サイト、日本においては1,500社2,300サイトの導入実績を誇る。世界のソフトウェア業界の中でもトップクラスの実績を誇り、株式公開しないプライベートカンパニーとしては最大規模。他の業界大手企業と比較しても、研究開発に対する投資額がトップであることも同社の大きな特徴である。

同社の代表的なプロダクトは、データへのアクセス、加工、分析、プレゼンテーション等の機能を備え、データウェアハウスやデータマイニング、OLAPなどのさまざまなソリューションを提供する統計解析ツール。単なるツールに留まらず、プラットフォームからソフトウェアまで、トータルソリューションを提供できる唯一のベンダー。業界別では金融業界向けBasel II 対応、医薬業向けの臨床データ解析、製造業向けの品質保証・需要予測、通信業、保険業界向けの統合パッケージなど、広範なBI ソリューションを提供している。今後も更なる業績拡大に向け優秀な人材を若手~シニアクラスまで積極的に採用する予定だ。会社の雰囲気は、皆仲が良く、階層や部署の壁がなくお互い協力し合う風土が根付いている。英語力はポジションにもよるが、入社後の研修を通じスキルアップも可能。また、日本語が流暢であれば、国籍に関係なく活躍の場が与えられている。

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

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注目企業インタビュー

  • 人々の生活や命を支えるため、「食料・水・環境」分野で地域に根ざした事業にチャレンジする

    株式会社クボタ
    人事部 採用室長 猪野 陽一氏
  • 高度な専門性を持ち、お客様の業務に精通したSEと営業が一丸となり、 お客様のビジネスの成長を “攻めと守り”のITで支援。

    新日鉄住金ソリューションズ株式会社
    エグゼクティブプロフェッショナル 人事本部 キャリア採用センター所長 岡田 康裕氏
  • 世界に向かうデジタルビジネスのパートナーとして、売上拡大とコスト最適化を支援しています。

    トランスコスモス株式会社
    執行役員 人事本部担当 兼 サービス推進本部人材マネジメント統括部担当 名倉 英紀氏
  • エネルギー、インフラ、ストレージ。3つの注力事業において、新しい人材が 「新生東芝」 を動かし始めています。

    株式会社東芝
    人事・総務部 人材採用センター センター長 三橋 一仁氏
  • グローバル展開する企業のプライムパートナーとして、経営から製造現場まで、多様な課題の解決をITで支援。

    東洋ビジネスエンジニアリング株式会社
    ソリューション事業本部 事業本部長 取締役 別納 成明 氏
  • マーケティング・コミュニケーションは、これまでの経験と勘に頼るスタイルから、データに基づいてPDCAを回すスタイルに変わり始めました。

    シナジーマーケティング株式会社
    代表取締役 兼 CEO 谷井 等氏
  企業インタビュー一覧はこちら
  • 株式会社クボタ

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  • 新日鉄住金ソリューションズ株式会社

    高度な専門性を持ち、お客様の業務に精通したSEと営業が一丸となり、 お客様のビジネスの成長を “攻めと守り”のITで支援。

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