募集要項

仕事内容

JLL empowers you to shape a brighter way

.


Our people at JLL and JLL Technologies are shaping the future of real estate for a better world by combining world class services, advisory and technology for our clients. We are committed to hiring the best, most talented people and empowering them to thrive, grow meaningful careers and to find a place where they belong. Whether you’ve got deep experience in commercial real estate, skilled trades or technology, or you’re looking to apply your relevant experience to a new industry, join our team as we help shape a brighter way forward.


About the Client


American-British global provider of financial market data and infrastructure. One of the world’s leading providers of financial information - delivering high-value data, analytics, indices, market surveillance, and solutions to manage risk, workflow, and data.


Job Summary


The Facilities Coordinator will play a crucial role in supporting client's facilities management operations, ensuring a high-quality workplace experience for all staff and visitors. This position requires a proactive, service-oriented individual who can effectively coordinate various aspects of facilities services, including maintenance, workplace services, and colleague experience initiatives.


Major Responsibilities


Coordinate the delivery of facilities services, ensuring alignment with client's global standards and local requirements.


Act as a liaison between service providers, staff, and management to ensure efficient resolution of facilities-related issues.


Support the implementation and maintenance of client's workplace experience initiatives, focusing on enhancing staff satisfaction and productivity.


Assist in managing the computerized maintenance management system (CMMS) for work order tracking and asset management.


Participate in regular facilities inspections to identify areas for improvement and ensure compliance with health and safety standards.


Collaborate with the sustainability team to implement and monitor energy-efficient practices and waste reduction initiatives.


Assist in coordinating moves, adds, and changes (MACs) within the facility, ensuring minimal disruption to business operations.


Support the planning and execution of workplace modernization projects, working closely with project management teams.


Help maintain accurate space management data and assist with strategic occupancy planning initiatives.


Coordinate with security teams to ensure the proper functioning of access control systems and other security measures.


Assist in managing food and beverage services, ensuring high-quality offerings and compliance with health and safety regulations.


Support the organization and execution of events and hospitality services within the facility.


Contribute to the continuous improvement of facilities services by collecting and analyzing data on service performance and user satisfaction.


経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。

Qualifications


Experience in a similar role including Facilities Management, Building operations, and administrating contracts.


Knowledge of building systems, infrastructure, and maintenance practices.


Strong financial acumen with experience in budgeting and forecasting.


Customer service-oriented mindset with a focus on enhancing workplace experience.


Knowledge of sustainability practices in facilities management


Ability to work in a fast-paced, dynamic environment and manage multiple priorities.

※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
東京都千代田区紀尾井町1-3 東京ガーデンテラス紀尾井町 紀尾井タワー 15階
年収
スキル・経験に応じて1000万円以上も可
Recruiting No.
01001886000194

企業情報

社名
ジョーンズ ラング ラサール株式会社
事業内容
●総合不動産サービス
不動産取引支援(不動産取得・売却および証券化支援)、クロスボーダー取引支援、企業不動産戦略、
ポートフォリオ/プロパティマネジメント、プロジェクトマネジメント、ファシリティマネジメント
賃貸借/トランザクションマネジメント、ホテル投資支援・アドバイザリー、サプライチェーンコンサルティング、
エナジー&サステナビリティコンサルティング、不動産鑑定、リサーチ/コンサルティング、不動産テクノロジー、工事の設計、施工、監理及び請負
ひとことコメント
ニューヨーク証券取引所に上場する世界最大級の不動産投資コンサルタントおよびプロパティ・マネジメント会社。
世界的リーディングカンバニーとして、アジア太平洋地域での活動も50年以上にわたる。

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

この求人に似た求人を探す

条件を変えて検索する

希望職種
希望業界
希望勤務地
フリーワード
希望年収
推奨年齢
こだわり条件

ご希望の職種を選択してください

ご希望の職種を選択してください

ご希望の業界を選択してください

ご希望の勤務地を選択してください

ご希望条件を入力ください

希望年収
推奨年齢
フリーワード

こだわり条件を入力ください

転職体験記

  • 総合商社マン32歳。もっとグローバルに、より裁量権を得たく、政府系金融機関の総合職へ
    32歳/千葉県立高校 卒 難関私立大学 卒 欧州の国立大学へ交換留学(1年間) T...

    【政府系金融機関】 本店 総合職

    転職体験記を読む
  • 海外駐在、管理会計の経験を活かし、完成車メーカーの中枢である商品別利益管理部門へ
    30歳/私立大学 卒 TOEIC 830点 実用英語技能検定 準1級

    東証プライム上場 大手完成車メーカー 商品別利益管理部門 プログラムエコノミスト(商品利益企画及び利益管理担当)

    転職体験記を読む
  • 医師30歳。監査法人系コンサルティングファームを経て、総合商社のデジタルヘルスケア領域へ。
    30歳/私立桐朋高校 卒 横浜市立大学 医学部 医学科 卒 医師免許 日本医師会認...

    【東証プライム上場 大手総合商社】 デジタルソリューション事業部 本社 総合職

    転職体験記を読む

注目企業インタビュー

  • 人々の生活や命を支えるため、「食料・水・環境」分野で地域に根ざした事業にチャレンジする

    株式会社クボタ
    人事部 採用室長 猪野 陽一氏
  • 誰もが働きやすく、健康で住みやすく。 ショッピングや旅を楽しめる日常のために。 DXで新しいサービスを生み出そう。

    三井不動産株式会社
    DX本部 DX二部 塩谷 義氏
  • 創立以来、東急グループが培ってきたリアルな顧客接点を、生活者の視点で繋ごう。DX特命チーム、日本初のミッションに挑む。

    東急株式会社
    経営企画室 マーケティング・IT推進グループ 特命部長 宮澤 秀右氏
  • 日本と世界の機関投資家と向き合い、魅力ある不動産を集めて証券化。新領域への挑戦から収益を創造します。

    東京建物不動産投資顧問株式会社
    代表取締役社長 若山 伸六氏
  • 本質を見極める洞察力を磨き、専門技術を深く学び続ける人材たちが、世界のプロジェクトを完遂に導いています。

    日揮株式会社
    執行役員 インフラ統括本部長代行 兼 国内インフラプロジェクト本部長 山口 康春氏
  • 働く、暮らす、ショッピングを楽しむ、文化に触れる…。生活の場を開発する、身近でスケールの大きな仕事です。

    三井不動産株式会社
    人事部 人材開発グループ グループ長 平原 秀人 氏
  企業インタビュー一覧はこちら
  • 株式会社クボタ

    人々の生活や命を支えるため、「食料・水・環境」分野で地域に根ざした事業にチャレンジする

  • 三井不動産株式会社

    誰もが働きやすく、健康で住みやすく。 ショッピングや旅を楽しめる日常のために。 DXで新しいサービスを生み出そう。

  • 東急株式会社

    創立以来、東急グループが培ってきたリアルな顧客接点を、生活者の視点で繋ごう。DX特命チーム、日本初のミッションに挑む。

  • 東京建物不動産投資顧問株式会社

    日本と世界の機関投資家と向き合い、魅力ある不動産を集めて証券化。新領域への挑戦から収益を創造します。

  • 日揮株式会社

    本質を見極める洞察力を磨き、専門技術を深く学び続ける人材たちが、世界のプロジェクトを完遂に導いています。

  • 三井不動産株式会社

    働く、暮らす、ショッピングを楽しむ、文化に触れる…。生活の場を開発する、身近でスケールの大きな仕事です。

   企業インタビュー一覧はこちら
この求人の紹介を受けたい お気に入り
この求人の紹介を受けたい お気に入り