Technical Support Specialist Customer Support /テクニカルサポートスペシャリスト

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募集要項

仕事内容
【仕事内容】
大容量データ(ビッグデータ)を取り扱うDWHの運用/保守/サポート業務を想定します。国内および海外の顧客から問合せ対応やコミュニケーションなどで、国際色豊かなメンバーとプロジェクトに取込む機会もあり、世界の技術に触れるチャンスが豊富です。
テクニカル・サポート・スペシャリスト(TSS)は、日々ハイボリュームな障害対応を行います。現場エンジニアと連携して、顧客問題解決に必要な技術・知識と共にプロセス管理を提供します。TSSはリモート接続による顧客環境からログやダンプファイルなどを抽出し、分析を実施します。情報収集のほか、問題定義や対顧客コミュニケーションの責任もあります。また、TSSはグローバル環境でグローバル・サービス・プロセスに参画します。
The Technical Support Specialist (TSS)works in a high volume support center environment.The TSS will provide the incident management along with technical/functional knowledge necessary to resolve customer’s problems.The TSS works directly with the customer,on-site the company customer support representatives,3rd parties and the company Global Support engineers to understand the problem,capture appropriate failure information and search knowledge for complex known solutions using available systems,tools,and resources to resolve problems.The TSS is responsible for presenting and gaining agreement for problem isolation,solution creation and implementation plans.Isolating complex problems and monitoring and reacting to events for all customers.TSS is responsible for extracting logs,dumps,error files from customer systems and performing back trace analysis via appropriate tool set.Will gather information from a wide range of sources to resolve problems with unknown solutions including internal organizations and third party vendors.Provide remote support to on-site resources.In addition the role is responsible for identifying gaps in knowledge applications and serviceability improvements.Manage team projects that are global in nature and participation in the preparation of deployment of global service process and related infrastructure.Implements and maintains knowledge management material and recommends improvements to knowledge application features.
経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。
【求める経験・スキル】
・対顧客、対社内におけるコミュニケーション能力
・コールセンタやテクニカルサポート経験のある方
・UNIX/MP-RAS/Linux/Windowsについての経験
・SQL/DWH/RDB等に関する基礎知識
・情報収集および分析・処理能力
・テラデータの経験があれば尚可
・英語の高い運用能力を望ましい
<Skills>
・Strong interpersonal skill in a team sharing environment.
・Project/proactive management skills
・Ability to isolate problem areas through problem recreation
・Knowledge of the company support tools including the installation of remote tools.
・Knowledge of UNIX MP-RAS,Linux,Windows and other current operating systems.
・Excellent oral and written communication skills.
・Work on CORE incidents and proactive projects to conclusion where solutions are imminent with limited supervision or guidance.
・May involve remaining engaged beyond 8 hour shift.
・Incident creation,pulling logs and evaluation
・Create knowledge (KCS contributor)
・Ensures that the IM process and capabilities are adequate,and are improved when necessary
・Evaluate support mechanisms such as reports,communication formats,and escalation procedures
・Integrates established disciplinary knowledge within own specialty area with basic understanding of related disciplines and industry practices.
・Applies professional judgment based on the analysis of quantitative data and information
・Screens,categorizes and resolves data integrity issues
・Identifies one or more Areas of Focus (AOF),gains and applies functional knowledge in those areas.
・Applies proper use of indirect support tools and basic the company support tools
・Develops skills to manage projects involving method and procedure development
・Applies knowledge of broad Support Center policies and operations
・Able to work virtual as required with minimal supervision
Required Qualifications
・Bachelor’s degree in Computer Science or equivalent experience
・Will require local language and English
・the company Support Professional Certification (preferred)
・Flexibility at shift work (Including overnight shift 17:30 -9:15 JST)
※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
東京/北京
Recruiting No.
01004063000139

企業情報

社名
データウェアハウス企業
事業内容
データベースソフトウェア及び関連製品、コンピュータ機器類の販売、並びに利用を支援する構築・保守・教育等各種サービスの提供
ひとことコメント
ビジネスの意思決定を支援するためのデータ基盤、データウェアハウス(DWH)を提供することに特化したデータウェアハウス専業企業。

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

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