募集要項

仕事内容

● Mission and Responsibility

Inside Sales is a strategic organization that plays an important part in the revenue process and is an important position that serves as the first contact with customers.

The mission of Inside Sales is to listen to the issues and needs of prospective customers obtained through marketing activities by phone or e-mail, create business opportunities while approaching customers, and connect them to field sales.

Since many of our potential customers are organizations above a certain size (enterprises), we are required to approach them while keeping a high resolution of their organization chart, decision-making flow, and especially who we should deliver value to.

In addition, we actively engage in activities to acquire and nurture prospective customers, including the planning and execution of marketing initiatives.

Generating business opportunities from target accounts through phone calls and e-mails.

The role is not simply to generate business opportunities, but to control the balance between quality and quantity while controlling and judging the needs match and the customer’s interest level.

Planning and executing measures in cooperation with sales and marketing teams to develop target accounts (planning/implementing/presenting at seminars, exhibiting at trade shows, etc.)

Not only "getting the deal," but also looking at the revenue organization as a whole and creating a system that can generate revenue effectively and efficiently.

● Values to deliver the client

Our main clients are primarily business companies, such as enterprises operating in the Chinese market, including trading companies and manufacturers. Also recently, we particularly focus on professional firms in Hong Kong (financial industry, funds, consulting firms).

In Japan, SPEEDA is widely known among professional firms, but in Greater China, SPEEDA is in the process of expanding its value. It is required that consultants and bankers who support decision-making in the business world have a high level of resolution in their work structures and procedures.

● Team

The current revenue team consists of 2 Marketing, 2 Inside Sales, 5 Field Sales, and 4 Customer Success. We are looking to create a professional, autonomous team with people who want to create and drive their own business.

経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。

【MUST】- meet all of the following criteria

Those who have experience in the corporate sales area of the Chinese market and have produced overwhelming results (regardless of the industry, but especially those who are facing professional firms).

Consistent track record of achieving sales targets.

Able to communicate in Chinese and English for business purposes.

Able to commit to business expansion with a sense of ownership.

【Welcome】

Experience collaborating with companies in the Hong Kong market

Experience in achieving overwhelming results

Experience in consulting services as a sales

Experience with SaaS products

Experience with SFA (e.g. Salesforce)

Experience in the start-up phase of a business

Fluency in Japanese (writing, speaking, reading) is a plus, but not required.

【We are looking for someone who is...】

Able to communicate openly, honestly and respectfully even in the occasion you have to share negative feedback to others.

Able to create opportunities on your own and strive for growth.

A person who can work hard to maximize his or her own performance.

A person who can create his or her own path without being bound by preconceived notions.

A person who can promote projects while involving others.

※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
中国
Recruiting No.
01007090000492

企業情報

社名
株式会社ユーザベース
事業内容
企業活動の意思決定を支えるビジネス情報インフラの提供
ひとことコメント
日本最大級の業界・企業データベースと多数の専門アナリストを有する会社。
知識社会をリードする人材とテクノロジーを組み合せ、革新的な情報プラットフォームサービスを開発する。企業・産業情報を網羅した世界最大級のビジネス情報プラットフォームは大手銀行トップ5社をはじめとする、日本・あるいは世界の名だたる企業に導入されている。

敢えて中期経営計画等を立てることなく、「世界中のビジネスパーソンの意思決定を支える情報インフラを、サブスクリプションモデルで展開する」という、他に類を見ないブルーオーシャンなビジネスを柔軟に開拓していく方針を執っている。

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

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