外資系製薬メーカー

ブランドマネージャー

  • 正社員
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募集要項

仕事内容
・新製品開発/New product development
・PLマネジメント/PL Management
・ブランドストラテジー/Brand Strategy
・ブランドコミュニケーション/Brand Communication
・戦略立案/Strategic plan
・マネジメント/Management
【Basic Purpose of the Job】
●A brand manager draws and updates mid-long term brand/business vision,goal,objectives and STRATEGY to contribute for the company objective.
●It also leads the operational activities of building and managing solid NBO pipeline plan through collaboration with DMRA;and operating brand equity building activities mainly through brand communication plan (media/PR/Digital).Finally,it assumes responsibility to assure all activities on the brand meet the brand strategy and achieve the annual budget (P&L).
【Accountabilities】
●Related Performance Indicators CORE BRAND/BUSINESS ACTIVITY:
・Establish and update mid-long term brand visions,goal,objectives and strategy.
・Delivery of annual budget.
・Effective management of brand agency.
●BRAND MANAGEMENT:
・Deliver high quality brand communication,media plan and a strong brand marketing plan.
・Ensure development of appropriate action and contingency plans by working with TSM.
・Deliver high quality package design.
・Assure the congruence of all brand activities
●NBO:
・Develop solid NBO pipeline plan with DMRA in timely manner based on consumer needs.
・Lead business areas of NBO projects with high quality planning and decision making,e.g.high accuracy of forecasting,robust supporting communication to gain MGMT approval.
・Ensure continuous review of product performance to identify key growth opportunities and challenges.
●Contribution to the brand team and whole marketing function:
Team development:
・Provide strong leadership to the brand team;not only marketing but TSM,DMRA and others;and ensure they are all inspired &motivated.
・Provide clear and challenging role,fair evaluation,coaching and training opportunities to the team members,including the development of assigned ABM.
Organization Process (MAG):
・Lead and facilitate cross functional projects to improve operational efficiency and capability.
経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。
●外資系FMCGでのブランドマーケティング経験必須
●社内(プロジェクトマネージャー)/in-house(Project Manager)
●社外(ベンダーマネジメント)/outside(Vender Management)
・マス広告/Advertisement for the mass media
・英語を使ったビジネス経験/Experience to use English by business
●Required Education
●Degree /Education :Academic education,preferably business administration
●Major /Focus :Marketing
●Required Capabilities (Skills,Experience,Competencies)
Global Leadership competencies
Deep understanding of CHC business in Japan
※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
東京都
Recruiting No.
02000470000007

企業情報

社名
外資系製薬メーカー
事業内容
医療用医薬品の輸出入・研究開発・製造・販売、 医療機関への医薬情報提供・収集ほか
ひとことコメント
循環器、内科系、代謝性疾患、中枢神経系、がんなど多数の疾患領域を扱う世界的な製薬メーカー。研究開発費は、グローバル全体で、日本円換算にして5500億円強を投じ、数10の開発品目を研究開発中。

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

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    メドピア株式会社
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  • 「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。

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  • 真摯で熱い気持ちを持ったメンバーが揃っている会社です

    富士フイルム株式会社
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  • 相手と意思疎通を図る、何かしらのツールを持っていて欲しい

    ボストン・サイエンティフィック ジャパン株式会社
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  • 協和キリン株式会社

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  • 株式会社東洋新薬

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