外資系製薬メーカー

Digital Customer Engagement/部長/神戸

  • 正社員
  • 1000万
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募集要項

仕事内容

●Job Summary

This company is seeking a highly skilled Digital Customer Engagement Specialist to join their team. This role is essential for understanding the customer journey and user experiences in the digital space, and for developing and enhancing digital channels and solutions for owned, paid, and earned media.

The specialist will also oversee operational aspects to ensure seamless execution. He/She will report to Senior Director, Omnichannel Customer Engagement

●Key Responsibilities:

・Strategic Development: Create and implement digital engagement strategies to enhance customer interaction and satisfaction across all digital touchpoints.

・Customer Journey Mapping: Analyze and map the customer journey to identify opportunities for improving the digital experience.

・Solution Development: Develop and optimize engaging digital solutions for websites, social media, email campaigns, and other digital platforms. Work with Content Teams to effectively incorporate Content strategies and operations.

・Digital Channel Management: Manage and enhance both owned, paid, and earned digital channels, ensuring a cohesive and seamless customer experience.

・Operational Oversight: Oversee the operational aspects of digital engagement, including resource allocation, project management, and process optimization.

・Performance Analysis: Monitor, analyze, and report on digital engagement metrics to evaluate the effectiveness of strategies and make data-driven improvements.

・Collaboration: Work closely with Omnichannel Orchestration and Business Integrator Teams, Central Marketing Teams, Brand Teams, Sales, and IT teams to ensure alignment and integration of digital strategies.

・Trend Identification: Stay updated on the latest digital technologies and trends to continuously improve engagement strategies.

・Customer Interaction: Address customer inquiries and feedback through digital platforms promptly and effectively.

・Team Management: Lead and manage a team and foster a culture of continuous improvement and innovation.

・Capability Development: Lead to develop digital customer engagement capabilities for this company(both HCP and Consumers)

経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。

●Mandatory for Hiring

・Education: Bachelor’s degree in Marketing, Communications, Business, or a related field.

・Experience: Extensive experience in digital marketing, customer engagement (UX included), or a similar role, with operational management experiences.

・Skills: Strong understanding of digital trends and technologies, excellent communication and content creation skills, and proficiency in using digital analytics tools.

Native level Japanese & Business level English

・Attributes: Strategic thinker, detail-oriented, and able to lead and collaborate effectively in a fast-paced environment.

●Preferred Experiences

・Experience with omnichannel marketing strategies.

・Familiarity with customer relationship management (CRM) systems.

・Certification in digital marketing or related fields.

・People management experience

※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
兵庫県神戸市
Recruiting No.
02000692000980

企業情報

社名
外資系製薬メーカー
事業内容
医薬品・畜産薬の製造、輸入、販売、研究開発
ひとことコメント
創業時から研究開発に注力。特化した分野で確かな地位を築く。学閥なし、プロパー優遇なし、職位による差別なし。人物をフェアに見る社風。

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

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    転職体験記

    • 地場広告代理店、インハウスエージェンシーから、 " 転職ヘの本気度 " をカウンセラーに引き出して貰い、プライム上場 総合電機メーカーへ
      37歳/私立中高一貫進学校 卒 東京六大学 理工学部 卒

      【東証プライム上場 グローバルNo.1の技術力を多数保有する総合電機メーカー】 エンタープライズビジネス部門 交通・物流・サービス業領域のマーケティング・プロモーション担当

      転職体験記を読む

    注目企業インタビュー

    • 多くの人が待ち望み、誰も作れなかった新薬を高度な技術で生産し、世界市場に届けます。

      協和キリン株式会社
      取締役常務執行役員 生産本部長 大澤 豊氏
    • 医師が安心して意見交換できる会員制サイト『MedPeer』。臨床の「集合知」が新しい価値を生み、ビジネス拡大中です。

      メドピア株式会社
      代表取締役社長 医師・医学博士 石見 陽 (いわみ よう) 氏
    • 「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。

      株式会社東洋新薬
      執行役員 営業本部 ODM事業部 東京営業第三部・大阪営業部 部長 真鍋 公太 氏
    • 真摯で熱い気持ちを持ったメンバーが揃っている会社です

      富士フイルム株式会社
      人事部 担当課長  都築 博彦氏
    • 相手と意思疎通を図る、何かしらのツールを持っていて欲しい

      ボストン・サイエンティフィック ジャパン株式会社
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    • 協和キリン株式会社

      多くの人が待ち望み、誰も作れなかった新薬を高度な技術で生産し、世界市場に届けます。

    • メドピア株式会社

      医師が安心して意見交換できる会員制サイト『MedPeer』。臨床の「集合知」が新しい価値を生み、ビジネス拡大中です。

    • 株式会社東洋新薬

      「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。

    • 富士フイルム株式会社

      真摯で熱い気持ちを持ったメンバーが揃っている会社です

    • no image

      相手と意思疎通を図る、何かしらのツールを持っていて欲しい

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