グローバルな金融情報提供企業

Relationship Manager,Japan Strategic Accounts

  • 正社員
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募集要項

仕事内容
【Core Responsibilities】
●Managing a book of business,expanding the annual subscription in an effort to promote increased usage,growth in the existing user base as well as upsell of additional services
●Visiting potential and existing clients to present new functionality and training existing users individually or in a group setting
●Build and maintain strong relationships with clients at all levels,and become their partner ・i.e.end-users,business heads,senior management,etc
●Proactively assess and address user needs in order to drive the best possible client experience
●Gathering competitive intelligence to uncover potential changes in clients’business needs;turning client feedback into actionable strategies to drive new business and address competitive risks
●Analyzing client usage trends to identify growth and risk areas
●Facilitating product related questions from clients by seeking solutions across appropriate internal groups
●Participating in brainstorming sessions aimed at incorporating personal and client feedback into product designs for future releases
●Help users create and maintain detailed financial models by working closely with the users and our internal modeling team
経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。
【Core Skills &Requirements】
●Bachelor’s degree required
●Work experience in the financial industry in a client facing or analytical role (commercial lending,investment banking,credit analysis or financial consulting)or information services industry (same industry as the company’s Global Market Intelligence)is preferred
●Strong ability to communicate with clients in a clear manner with strong presentation skills
●Entrepreneurial mindset;demonstrates drive,initiative,energy and sense of urgency
●Work effectively in a team-based environment as well as independently
●Excellent problem solving skills and,analytical capabilities (eg.financial modeling)or Corporate Finance knowledge a plus
●Personal Qualities:Strong personal integrity,confident and positive manner,problem solver,adaptable,honest,trustworthy,ambitious &resilient
●Communication &Collaboration:Strong demonstration of teamwork,collaboration and camaraderie working with colleagues and internal senior stakeholders across different departments/divisions globally
●Fluent in business level Japanese and English (verbal and written)
●CFA or CMA qualifications or MAppFin is a plus
●Desire and flexibility to learn and grow in an ever-changing environment.
※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
東京都
Recruiting No.
02002953000050

企業情報

社名
グローバルな金融情報提供企業
事業内容
金融情報提供

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

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