外資系インターネットサービス企業

Workflow Manager

  • 正社員
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募集要項

仕事内容
●Responsible for the design,implementation,and management of a non-conventional,just in time workforce model to optimize full-time and part-time staffing capabilities while managing trade-offs between Customer Experience/Service Levels,Employee Experience,and Cost Effectiveness;consistent with Lean practices and Six Sigma principles.
●Leverage existing technologies and as necessary explore alternative solutions specific to tools,technologies,and reporting to support successful implementation and execution of virtual workforce model.Requires collaboration with internal technical,security,and leadership teams ensure systems and processes are lean,accurate,and user ・friendly for employees,managers,and other internal customers.Explore opportunities to integrate staffing systems and automate manual processes,i.e.internal payroll systems,shift bids,etc.
●Develop workflow metrics reporting templates,including real-time dashboards and daily,weekly,and monthly report,includes establishing key workflow metrics to measure success and proactively identify emerging issues and trend variances (Volumes by interval,SL,Answer Time,AHT,issue codes,etc.).
●Manage Service Level Agreements through phone,email,and chat by monitoring systems and providing real-time workflow recommendations and directives to maintain acceptable service levels.
●Develop highly flexible staffing models to leverage both full-time and part-time associates based on data analysis and statistical tools.
●Mitigate capacity risks by managing dependencies across multiple operating units.Clearly communicate dependencies and manage/track exceptions.
●Lead and participate in global customer service projects and initiatives.S/he will own providing optimal CS solutions for upcoming initiatives.
経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。
●Basic Qualifications
-Bachelor’s Degree in a quantitative field (engineering,economics,math,statistics)or degree in a related field (i.e.,Business Management)and relevant experience at this company
-2+years successful experience in Operations with demonstrated progressively increasing responsibility,and 2+years’experience managing workflow systems /teams in a complex,multiskill call center.
-Advanced experience building and analyzing models using various statistical tools for forecasting and scheduling optimization.
-Demonstrated success in full lifecycle project management involving complex systems,multiple variables and “moving parts,”and various stakeholders in a highly ambiguous environment.
-Advanced knowledge of Excel,strong presentation skills,and the ability to motivate and inspire large groups of people are a must
-Proficient in call center workforce management software and Excel
-Strong commitment to exceptional customer experience,and a high level of dedication,enthusiasm,motivation,and persuasive ability in a team and cross-functional environment.
●Preferred Qualifications
-MBA or Master’s degree in a related field preferred
-Deep analytical experience in Customer Service or Operations including working knowledge of Six Sigma tools,Lean techniques ,and SQL
-Operations Research or Capacity Planning experience of chat,phone,and email strongly preferred
-Prior experience as a “manager of managers”
-Excellent speaking-listening-writing skills,attention to details,proactive self-starter.
-Demonstrated ability to meet tight deadlines and prioritize workloads.
-Exceptional influencing and leadership skills
-Thrives in a fast-paced,multi-tasked,high-energy environment with unrelenting passion for excellent customer service.
※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
勤務地
東京都
Recruiting No.
02006454000428

企業情報

社名
外資系インターネットサービス企業
事業内容
インターネットサービス

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

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  • 資源から金属素材、機能性材料へ。地域と共生しながら成長を続ける、ものづくりのグローバル企業です。

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