●End User Computer Environments
Maintain the user computer environments including computers, printers, phone systems, smartphones etc.), including build, deploy, decommission, and dispose the devices according to the defined procedures. This includes ordering and arranging the repair services; エンドユーザー端末(PC、プリンター、電話機、スマートフォン等)の管理(プロシージャに従い、構築、展開、撤去、廃棄を行う)とメンテナンス(発注や修理対応等も行う)
●User Support
Troubleshoot, diagnose, escalate and support the end user computer issues and resolve their issues and inquiries; エンドユーザーPCや機器の問題や問い合わせに関してサポート、トラブルシュート、診断、エスカレート等による解決
●On-site services
Provide hands-and-foot services on-site for our office premises (it may require some trips) and coordinate with vendors on-site. This is not limited to end user computers but overall IT infrastructure equipment including network devices and appliances, where necessary; 拠点での現地作業を行う(場合によっては出張が生じる)。また、ベンダーとの調整等現地で必要な作業を行う。作業はユーザー端末のみならず、ITインフラの管理する機器(ネットワーク機器・その他機器)についても、必要に応じて対応
● IT Projects
Participating IT projects especially in IT security, business continuity and integration of newly acquired companies; 各種ITプロジェクトへの参加または実施(例:買収したばかりのグループ会社のIT統合、ITセキュリティプロジェクトの展開、BCP―事業継続計画)
●General
Communication with all internal and external stakeholders in Japan, Offshore and global team members; グローバルのチームやオフショアや日本国内の内部/外部の関係者との円滑なコミュニケーション