外資系機内食メーカー

Manager OPEX(Operating Expense)

  • 正社員
この求人の紹介
を受けたい

募集要項

仕事内容
機内食の製造及び航空機への搭載における業務改善をご担当頂きます。
外国籍の上司と現場担当の間でコミュニケーションを取りながら、改善ポイントを探したり、本社から指示のあった施策を現場に落とし込んで頂きます。
●Perform diagnostics on major cost drivers (material,labor,Other Operating costs).
●Plan,guide and support business units to achieve productivity,material waste reduction,safety and quality targets via lean transformations.
●Set-up project team structure and coach unit project teams on priorities and deliverables;.
●Train and build capability in all levels of organization regarding lean manufacturing.
●Enable local management to successfully drive and own improved processes.
●Coach,train and develop local management on project methodology,basic lean principles and best practice concepts.
●Manage change management projects from concept,through to ensuring successful implementation.
●Implement performance management tools to ensure sustainability of changes.
●Work closely with the units in creating and maintaining related training materials and supporting documentation.
●Develop and present proposals for improvements considering all essential factors.
●Ensure current and future states documented and savings/benefits captured through continuous imporvement trackers.
●Manage the development and implementation of material management solutions (such as MIB)with units;
●Implement scorecards/planning tools.
●Propose and keep up with company best practices and benchmark initiatives.
●Coach other Continuous Improvement/OPEX Managers and lead training and presentation sessions.
●Work with Lean Manufacturing tools and techniques,such as 8 Waste,Just in Time,Value Stream Mapping,Kanban system,Problem Solving,FIFO and 5s and workplace organization including layout changes when necessary.
●Formal training in LEAN and /or Six Sigma.
経験・資格
※求人情報の応募要件全てに該当しなくても、企業様に対して内々に打診したり相談することが可能な場合もございます。一つでも当てはまる方は前向きにご検討下さい。
※出身業界不問(製造業の経験者の方歓迎)
※英語でのコミュニケーションを問題なく行える方
●Work Experience:
・Experience in operational environment,leading teams,meeting deadlines and exceeding customer expectations.
・Experience analyzing operations and its cost drivers,analyzing material and information flows,and analyzing productivity,material consumption and operational expenses.
・Experience implementing Continuous Improvement /Lean /Six Sigma concepts in manufacturing /logistics environment.
・Experience with concepts of 8 wastes,5S,problem solving skills,Value Stream Mapping,JIT.
・Knowledge of operations/production of food industry /airline catering preferred
・Experience in business process redesign.
●Technical Skills:(Certification,Licenses and Registration)
・Business-minded and customer focused with proven experience understanding and impacting on the cost drivers of product and labor cost variances.
・Results and target oriented.
・Good leadership skills with a hand-on approach with the ability to train and mentor.
・Excellent interpersonal and communication skills
・Pragmatic and,analytical.
・Good understanding and knowledge of catering industry related to operations and,processes,with the ability to accurately articulate this verbally and in writing.
・Innovative &open to new ideas
・A change agent with proven experience of effectively initiating change to support the business
・Able to manage multiple deadline in an organized and effective manner
・Computer literate (Word,Excel,Outlook etc.)_
・Able to work effectively in a multi-cultural environment.
・Ability to coach,influence,consult,implement,evaluate,present and initiate
●Language /Communication Skills:
・Good command of English essential
・Japanese desirable
※更なる詳細事項はカウンセリング(面談)時にお伝えします。
推奨年齢
  • 20代
  • 30代
  • 40代
  • 50代以上
勤務地
千葉県
年収
~800万円
Recruiting No.
02007809000001

企業情報

社名
外資系機内食メーカー
事業内容
機内食製造及び航空機への搭載

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームに必要事項を入力のうえ、お申し込みください。

    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらから登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、電話かメールにて連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)または電話にて、あなたのご要望やご経験、今回の転職で実現したい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。
    応募の意向をお知らせください。応募書類一式の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに、書類選考を通過すべく作成した魅力的な「推薦状」を添えて、各企業様に打診いたします。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにお任せください。
    ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業毎の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローも承ります。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。
    入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

この求人に似た求人を探す

条件を変えて検索する

希望職種
希望業界
希望勤務地
フリーワード
希望年収
推奨年齢
こだわり条件

ご希望の職種を選択してください

ご希望の職種を選択してください

ご希望の業界を選択してください

ご希望の勤務地を選択してください

ご希望条件を入力ください

希望年収
推奨年齢
フリーワード

こだわり条件を入力ください

転職体験記

  • 専門商社の法人営業33歳。妻の病気をきっかけに仙台から東京へ戻りたく、水処理の総合エンジニアリング企業へ
    33歳/明治大学付属中野高等学校 卒 明治大学 法学部 法律学科 卒 一般毒劇物取...

    【プライム上場 水処理の大手総合エンジニアリング企業】 経営統括本部 法人営業

    転職体験記を読む
  • 農学修士卒29歳女性。化粧品OEMメーカーから就活時憧れだった年商3兆円メーカーの社内システムへ
    29歳/私立 中高一貫女子校 卒 地方国公立大学 農学部  卒 地方国公立大学院 農...

    【東証プライム上場 関西大手機械メーカー】 本社生産管理部門(システム導入支援・要件定義も含む)

    転職体験記を読む
  • 一級建築士40歳女性、小学生を育てながら、財閥系名門デベロッパーへ
    40歳/桐朋女子高等学校 卒 早稲田大学 理工学部 建築学科 卒 一級建築士 監理...

    【東証プライム上場 財閥系 デベロッパー】 建設技術系 総合職

    転職体験記を読む

注目企業インタビュー

  • 魅力あるジャパンブランドを海外に! 独創的なプラットフォームを強みとして、 新業態の小売ビジネスを拡大中。

    株式会社パン・パシフィック・インターナショナルホールディングス
    CFO  取締役 兼 執行役員 清水 敬太氏
  • コンビニ業界は、これからますます面白い段階に入っていきます。

    株式会社ローソン
    執行役員 CHO 兼 ヒューマンリソースステーション ディレクター 村山 啓 氏
  企業インタビュー一覧はこちら
  • 株式会社パン・パシフィック・インターナショナルホールディングス

    魅力あるジャパンブランドを海外に! 独創的なプラットフォームを強みとして、 新業態の小売ビジネスを拡大中。

  • 株式会社ローソン

    コンビニ業界は、これからますます面白い段階に入っていきます。

   企業インタビュー一覧はこちら
この求人の紹介を受けたい お気に入り
この求人の紹介を受けたい お気に入り