- Drive contents planning and executions across PR/social media teams for a robust PR/Social campaign. Ex: PR/Social product guideline, PR/Social product promotions
- Closely collaborate with PR/Social team members to moderate effective contents creation.
- Plan and execute PR/Social contents for brand sustainability activations (Philanthropy/Eco categories)
- Partner with PR/Social agencies to manage contents executions
- Co-work with cross functional groups to develop a brief to in-house creative team and deliver assets and amplify contents on owned/earned media
- Monitor and analyze PR/social media results reports with PDCA cycle to optimization and efficiency in contents performance.
- Utilize social media listening tools to identify trending topics within prestige beauty, cosmetics and skincare
- Support PR/Social teams to organize global/local brand events and product launches events for media and influencers.
- Co-work with regional teams to incorporate each market needs and apply them to content/campaign creation
- Experience in communication marketing/ PR/ social media.
luxury beauty experience preferred
- Experience in contents planning & creation for brand/product promotion
- Media/KOL Event operation experience
- Project management, project coordination skill
- Strategic thinking
- Native level fluency of Japanese and business level fluency of English in verbal and written communications
- Active social media users on Instagram, LINE, Facebook, Twitter, TikTok, strong knowledge and interest of social media
- Detail oriented and organized
- Proficient in computer skills such as Microsoft Office (Word, PowerPoint, Excel), Adobe Photoshop, is a plus
- Bachelor’ degree in communications, marketing or related field
【東証プライム上場 グローバル食品メーカー】 広報部 ウェブサイトの企画・制作、メディア対応など
【メガバンク系 人事領域のコンサルティングファーム】 総合職
【東証プライム上場 グローバルNo.1の技術力を多数保有する総合電機メーカー】 エンタープライズビジネス部門 交通・物流・サービス業領域のマーケティング・プロモーション担当
子どもたちに愛され続け、進化するおもちゃたちが、日本から世界へ、新しい夢と感動を広げています。
「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。
自分から「これがやりたい!」ということをどんどん発言し、実行することができる風土です。
個人ではなく、チームとしてどう成果を上げていくか