R&D戦略部のスタッフです。世の中のトレンドを中長期的に考え、どのようなビジネスの機会があり、
当社としてどのような研究方針をとるべきか検討する部門です。
To articulate future opportunities with a market & consumer perspective, to contribute to accelerate new value in R&D & company.
>To lead a task force for analisys for market & consumer in opportunity analysis process
>To lead workshop with various deparmetnt and consumer research in core tech project to articulate consumer insight to update future core tech strategy.
>To support consumer researches that other departments own by cordinating with third party of research agancies.
1. Capability >Comprehensive knowledge for cosumetic markets & consumers
>Analyzing future consumer insights & values and strategically visualizing articulated opportunities.
>Project management skill
2. Experiences >Experiences in CMI and/or in research agencies department and/or in brand strategy of cosmetic company
3. Quality/talent >Communicating well with various stakeholders who have different backgrounds.
>Ideating out of box ideas, flexible, open-minded, curiousity,
【老舗貴金属メーカー】 産業用貴金属製品の開発業務全般
【東証プライム上場 世界展開する医療機器メーカー】 製品開発部門 医療機器の光学系開発エンジニア
【東証プライム上場 財閥系 製紙メーカー】 研究開発本部 植林木の研究・開発職
子どもたちに愛され続け、進化するおもちゃたちが、日本から世界へ、新しい夢と感動を広げています。
「ODMメーカー」として、業界の中で独自の事業展開をしていこうとしています。
自分から「これがやりたい!」ということをどんどん発言し、実行することができる風土です。
個人ではなく、チームとしてどう成果を上げていくか