<部署の概要 / Overall>
ヘッドクォーターとして、グローバルを対象に以下業務を遂行します。
1 新車発売に向けたマーケティング戦略策定
・新車種展開国の販売会社と連携のうえ、現地要望を織り込んだ広告宣伝戦略
2 ブランド広告、商品広告素材制作(国内向けも含む)
・TVCM/YouTube用映像素材, プロダクト訴求素材, カタログ/WEBページ, 静止画像等アセット
3 デジタルメディア活用
・Facebook/Instagram/Youtube等同社SNSアカウント管理, 企画投稿,出稿管理, パフォーマンス計測管理
・販売会社用WEBサイト運用, パフォーマンス計測管理
4 イベント企画・実行
・グローバルモーターショー出展, 新車発表時ワールドプレミアイベント設営
Being part of the global headquarters, the following tasks will be carried out on a worldwide basis:
1 Develop marketing strategies for new car launches
- Advertising strategies that incorporate local needs in cooperation with sales companies in the countries where the new models will be introduced.
2 Brand and product advertisements (including domestic market)
- TV commercials/YouTube materials, product appeal materials, catalogs/web pages, images and other assets.
3 Digital Media Utilization
- Facebook/Instagram/Youtube and other social media accounts management, planning and posting, performance measurement.
- Web site operations for distributors, performance measurement.
4 Event planning and execution
- Global Motor Shows, World Premiere Events at New Car Launch.
<入社後の担当領域 / Roles and responsibilities>
面接時の適性を踏まえ、上記1~4のいずれかの業務をご担当いただきます。
ご希望の業務を面接時にお伺いし、オファー時にご担当業務をお伝えいたします。
Based on your aptitude at the time of interview, you will be assigned one of the above duties (1) to (4).
We will ask you about your preferred duties during the interview and inform you of the duties you will be assigned upon offer.
<仕事の面白み/やりがい / Rewarding to work>
・三菱自動車ブランドの成長・拡大にグローバルで関わることができる
・携われる業務範囲が広く、企画から実行まで一気通貫して施策効果を確認できる
・新しいチャレンジを積極的にサポートする職場風土があり、自分次第でどんどん成長できる
・海外/国内出張あり
- To be involved in the growth and expansion of the Mitsubishi Motors brand on a global scale.
- The scope of work is wide, and you will be able to observe the effects of all the measures from planning to execution.
- A workplace culture that actively supports new challenges and allows you to grow and develop as you see fit.
- Overseas and domestic business trips are required.
<風土 / Environment>
・管理職を除く一般社員の平均年齢は約35歳、平均勤続は約6年。
・キャリア入社が半数以上を占めており、様々な経歴を持った人材が活躍している職場です。
・在宅勤務と出社(原則週2日以上)を組み合わせた勤務となります。
- The average age of general employees, excluding managers, is approximately 35 years old, and the average length of service is about 6 years. More than half of the employees have joined the company in their careers, and people with a variety of backgrounds are active in the company.
- The work schedule is a combination of telecommuting and coming to work (at least 2 days a week in principle).
<経験を積んだ後のキャリアパス / Possible career>
営業部門・海外販売会社マーケティング部門への異動だけでなく、能力・適性によって他部門への異動もあり得ます。
また、実績によって管理職へのキャリアアップもあります。
In addition to transferring to the sales or marketing department of an overseas distributor, you may be transferred to other departments depending on your ability and aptitude.
Depending on performance, there may be promotions to managerial positions.
※出張 有 :国内・海外
※将来的に海外駐在員となる可能性もあります
<必須要件>
1 広告制作(国内向け/海外向け)
・ブランドや製品に関する広告制作業務経験 (静止画像、映像、カタログ等)
・コミュニケーション戦略立案経験
・サプライヤー、代理店、その他パートナー企業との調整力
*海外向けのプロジェクトでは英語でのコミュニケーションが必須です
2デジタルメディア
・海外のオウンド/ペイド/シェアードメディアを活用したデジタルマーケティング業務経験
1 Advertisement (for domestic/overseas)
- Experience in creating brand and product advertising materials. (e.g. images, videos, brochures)
- Experience in communication strategy and planning.
- Fluent communication with suppliers, distributors and other partner companies.
*fluent communication in English is required for overseas project.
2 Digital media
- Experience in digital marketing operations utilizing owned/paid/earned media.
<歓迎要件>
・自動車関連業界経験
・業界問わず、広告を駆使して認知からクロージングまでの施策実施経験
・イベント企画・運営経験
・プロジェクト進行管理経験(社外含む)
・海外業務を希望する場合;
-海外駐在または海外ビジネス経験
-英語での海外販売会社・協力会社とのコミュニケーション(メール・電話・会議)
-TOEIC 700点以上
- Experience in the automotive industry.
- Experience in implementing measures from awareness to conversion by making full use of advertisements, regardless of industry.
- Experience in event planning and management.
- Experience in Project progress management. (including external)
- If you wish to work on an overseas project;
- Overseas assignment or overseas business experience.
- Communication with overseas sales companies and partner companies in English. (emails, phone calls, meetings)
- TOEIC score of above 700.
<求める人物像>
・協調性を持ちつつ、自立して成果を上げる能力。チームワークを大切にし、多様な環境で協力・指導・ファシリテーションができる方。
・持続可能な未来を創る熱意とビジョンを持つ方
-Able to work cooperatively but also independently to achieve results
-Able to collaborate, lead, and facilitate in a diverse environment with an emphasis on teamwork
-Having enthusiasm and vision to create a sustainable future
<言語>
英語:ビジネスレベル
<学歴>
大学卒以上(文理・専門問わず)
【世界的に人気を博すゲームキャラクターのプロデュース企業】 カードゲーム事業 企画部門
【東証プライム上場 グローバルNo.1の技術力を多数保有する総合電機メーカー】 エンタープライズビジネス部門 交通・物流・サービス業領域のマーケティング・プロモーション担当
【財閥系 大手生命保険会社】 本社総合職 マーケティング担当
人々の生活や命を支えるため、「食料・水・環境」分野で地域に根ざした事業にチャレンジする
子どもたちに愛され続け、進化するおもちゃたちが、日本から世界へ、新しい夢と感動を広げています。
世界の食料生産とエネルギー変換の分野で、ディーゼルエンジンの用途を広げています。
エネルギー、インフラ、ストレージ。3つの注力事業において、新しい人材が 「新生東芝」 を動かし始めています。
世界で競い合う次世代カーのプロジェクトに参加、日本発のグローバルブランドの価値を高める。
高精度なものづくりを提案する工作機械で、常に世界の生産現場をリードしています。